۱۳۸۷ فروردین ۲۲, پنجشنبه

پیرامون پرونده اکرم مهدوی

اکرم مهدوی متولد سال 1354 و اهل شهرستان الیگودرز است। پدرو مادرش کشاورز بوده اند . تا پنجم ابتدایی تحصیل کرده و بعد به کلاس خیاطی فرستاده می شود.

در 13 سالگی به عقد ازدواج پسر دایی اش در می آید پس از 5 سال زندگی مشترک با وی به دلیل انکه همسرش با زن دیگری آشنا شده بوده با پرداخت مهریه 250 هزارتومانی مطلقه می شود از این ازدواج یک دختر 5 ساله داشته که پس از گذشت 9 سال از وقوع طلاق به دلیل اعتیاد پدر ، حضانت و نگهداری دختر به اکرم محول می شود।

در سن 20 سالگی به اجبار پدر با شوهر دوم خود (مقتول) ازدواج می کند। بنا به گفته خود اکرم "با دوتا سیلی ، بله را از من گرفتند". مقتول ، 50از وی بزرگتر بوده و بنا به قول اکرم ، دو همسرعقدی دیگر به جز وی هم داشته که اکرم از آنها اطلاعی نداشته است. حدود 8 سال ، زندگی مشترک با مقتول به طول می انجامد و طی این مدت ، دوبار تقاضای طلاق در دادگاه محلاتی مطرح می کند.

بار اول به علت آنکه دلیل محکمه پسندی ! برای قضات نداشته (یعنی عدم تمکن مالی مقتول که گویا مستاجر بوده ند و یا چند زنه بودن ایشان که بدون اطلاع اکرم بوده ودر مجموع عدم رضایت وی از زندگی !!) تقاضای طلاقش رد می شود। بار دوم نیز که به دلیل برخورد و درگیری لفظی میان مقتول و پدرش اقدام به طلاق کرده بوده به این علت که مقتول عنوان کرده بوده که وی را طلاق نمی دهد خود اکرم ، خیال طلاق را از سر بیرون کرده و اقدام انجام شده را نیمه کاره می رهاند.

پس از آشنایی یک هفته ای با پسر جوانی به نام بهنام (شریک جرم اکرم) به علت آنکه بهنام خود را مجرد معرفی کرده بوه و نیز به این دلیل که اکرم را تهدید می کرده که دخترش را می کشد!(در صورتی که شوهر اکرم را نکشد) برای رهایی از این چرخه بسته ، دست به قتل مقتول می زنند। قتل در مرداد ماه سال 1385 رخ می دهد . پس از گذشت 3 روز ، خو را به کلانتری معرفی کرده و ماجرا را بازگو می نماید. در ماه شهریور همان سال به عنوان متهم درجه دوم ،بازداشت شده و در زندان اوین به سر می برد.

در این مدت 4 سال از دیدن دخترش محروم بوده و اکنون نیز در صورت عدم پرداخت مبلغ 60 میلیون دیه که خانواده مقتول به دریافت آن راضی شده اند، منتظر اجرای حکم اعدام است.

هیچ نظری موجود نیست: