۱۳۸۷ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

اكرم در آستانه قصاص

اعتماد ملي: پرونده زن جواني كه متهم به قتل همسر 74 ساله خود است، در حالي نزد رياست قوه قضاييه فرستاده شده است كه در صورت استيذان هر لحظه امكان اجراي حكم انتظار ميرود। ‌ اين زن 33 ساله كه متهم به قتل همسر 74 ساله خود است در معرفي خود مي‌گويد:
«اهل شهرستان اليگودرز هستم. پدر و مادرم كشاورز بودند. تا كلا‌س پنجم ابتدايي تحصيل كردم اما پس از آن مرا به كلا‌س خياطي فرستادند. ‌ در 13 سالگي به عقد پسردايي‌ام در آمدم. پس از 5 سال زندگي مشترك با اين مرد به دليل آنكه همسرم با زن ديگري آشنا شده بود با دريافت مهريه‌ام كه آن زمان تنها 250 هزار تومان بود، از او جدا شدم। از اين ازدواج يك دختر 5 ساله داشتم كه حضانت او هم به اين خاطر كه همسرم اعتياد داشت به من سپرده شد. ‌ در سن 20 سالگي به اجبار پدرم با مرد ديگري ازدواج كردم। اين بار با مردي ازدواج كردم كه 50 سال از من بزرگ‌تر بود। او دو همسر عقدي ديگر هم داشت كه من ابتدا از اينكه آنها هم همسران شوهرم هستند، اطلا‌ع نداشتم اما پس از مدتي متوجه شدم. 8 سال با همسرم زندگي كردم. در طول اين مدت دو مرتبه به دلا‌يل مختلف درخواست طلا‌ق كردم. ‌ بار اول به دليل اينكه دلا‌يل محكمه‌پسندي از نظر قضات نداشتم درخواست طلا‌قم را رد كردند. قضات به اين مسائل كه من تامين مالي نبودم، از حضور ديگر همسران شوهرم بي‌خبر بودم و مشكلا‌ت بسيار ديگري كه داشتم بي‌تفاوت بودند و درخواست طلا‌قم را رد كرده بودند اما كاش واقعا آن روز حكم طلا‌قم را صادر مي‌كردند تا اين اتفاقات نمي‌افتاد. ‌ بار دوم هم كه درخواست طلا‌ق كردم وقتي متوجه شدم به هيچ‌وجه همسرم اين كار را انجام نمي‌دهد در نيمه راه طي كردن مراحل قانوني را رها كردم و تصميم گرفتم خودم را با شرايط جديد وفق دهم.»
اكرم در ادامه توصيف شرايط و اتفاقاتي كه در زندگي‌اش رخ داده است، مي‌گويد: «پس از مدتي با جواني به نام "بهنام"آشنا شدم। بهنام شرايط زندگي مرا متوجه شده بود. مي‌دانست كه با چه مشكلا‌تي شرايط را تحمل مي‌كنم. پيشنهاد كشتن همسرم را داده بود تا بتوانم از دستش راحت شوم. من مخالف اين كار بودم اما وقتي ارتباط‌مان بيشتر شد حتي تهديد كرد اگر شرايط كشتن همسرم را به وجود نياورم دخترم را مي‌كشد. ‌ قتل در مردادماه سال 1385 رخ داد. من 3 روز پس از اين حادثه خود را به كلا‌نتري معرفي كردم و ماجرا را شرح دادم. در شهريورماه همان سال به عنوان متهم بازداشت و به زندان اوين منتقل شدم. پس از آن هم در دادگاه كيفري استان تهران محاكمه و حكم قصاص را برايم صادر كردند. ‌
در اين مدت در بيشتر مواقع از ديدن دخترم محروم بودم. در حال حاضر با اولياي دم همسرم صحبت كردم و آنها مدعي شدند كه با دريافت 60 ميليون تومان حاضر هستند كه اعلا‌م رضايت كنند اما توان پرداخت اين مبلغ را هم ندارم.> با اين اظهارات اكرم در حال حاضر وكيل مدافع او با افتتاح يك حساب سيبا به شماره 0302917750001 نزد شعبه مبارزان بانك ملي در تلا‌ش است تا با فراهم شدن اين ميزان پول اكرم را از قصاص رهايي بخشد.»

۷ نظر:

ناشناس گفت...

این پرداخت از طریق پیپال پیغام خطا می ده. می شه لطفا بگید چطوری باید پرداخت کرد؟ یا مشکل از کجاست؟
اینو برای یکی از دوستام می خوام که خارج از کشور زندگی می کنه.
ای میل:
kidy_mohsen@yahoo.com

ناشناس گفت...

مرسی که اطلاع دادید. الان داریم روش کار
می کنیم و به زودی امیدواریم دوباره "بی
خطا"ش کنیم.

ناشناس گفت...

سلام دوستان
خواهش میکنم صفحه پیپال رو درست کنید. من خارج هستم و میخوام به مسئولیت خودم در قبال این خانم هموطن در حد توانم عمل کنم.
خواهش میکنم صفحه رو درست کنید.
ایمیل بنده
k.pourhamzavi@gmail.com

ناشناس گفت...

ba salam
lotfan dar sorate emkan har che saritar ba e-mail man tamas begirid omidavarm ke betavanam komaki bokonam
hi_a0@yahoo.com
be omid didar

ناشناس گفت...

salam chi shod edamesh kardan ya na????

Unknown گفت...

in hesabe paypal kaar nemikone:
This recipient is currently unable to receive money.

ناشناس گفت...

وقتی مجازات اعدام اتفاق می افته، یعنی کلی آدم که فکر می کنند خیلی انسان هستند جمع می شوند و با خونسردی و برنامه ریزی کامل جون یه همنوعشون رو می گیرند. و این لحظه ای است که از این که من هم یک انسان هستم احساس شرم ساری می کنم....

عفو بین الملل از سال ها پیش مجازات اعدام رو به عنوان یه مجازات غیر انسانی محکوم کرده است.

من یه دانشجو هستم توی کانادا و تنها در آمدم کمک هزینه تحصیلی است که دانشگاه بهم می ده. می خوام به اندازه خودم از طرق پی پال پول پرداخت کنم ولی لینک پی پال کار نمی کنه، لطفا درستش کنین.

شما هم اما اگر کار می کنید و در آمد دارین لطفا کمک کنید و حداقل با کمکتون به این مجازات غیر انسانی اعتراض کنید.